En gratis app för att hjälpa dig hantera ditt Comcast-konto.
Om du är kund hos Comcast-kabelbolaget kommer XFINITY My Account-appen att hjälpa dig att hantera ditt konto, vilket kommer att spara tid och minska mängden besvär som ditt konto ger dig. Appen tillåter dig även att betala och se din räkning med hjälp av ett bank- eller kreditkort.
Att lösa problem innan de uppstår
Appen är ett verktyg som skapades av Comcast Cable Corporation, och man kan undra varför de har skapat ett verktyg för att hantera kundproblem. Det de har gjort är att ta itu med sina kunders problem innan de uppstår. Till exempel, om du behöver felsöka dina enhetsproblem, kan du ringa deras kundtjänst och vänta i en kö i timmar, eller så kan du använda din XFINITY My Account-app och låta den guida dig genom felsökningen. Du kan använda appen för att betala din räkning, för att programmera fjärrkontrollen till din TV och för att uppdatera dina Wi-Fi-inställningar om du behöver det.
Mer än bara ett portabelt kontoverktyg
Du kan göra nästan alla saker du normalt skulle behöva ringa kundtjänstavdelningen för. Till exempel kan du med din XFINITY My Account avboka och omboka möten. Du kan kontrollera din anslutningsstatus och du kan till och med se en teknikers beräknade ankomsttid (i minuter inte månader!). Du kan begära att bli uppringd av teknisk support och du kan hitta en servicecenter. Appen är gratis och viktig för Comcast-kabelkunder.